
Emanuel Hallklint arbetar som strateg och designer med fokus på digitala medier på byrån JK Effekt. Där hjälper han allt från små lokala till stora internationella kunder genom att förädla deras kommunikation på nätet. Det kan vara i form av en digital strategi, kampanjer i sociala medier, att producera bra innehåll eller att skapa och underhålla en bra webbplats.

På Art Lab Gnesta arbetar Emanuel som kommunikatör, är ledamot i styrelsen samt har drivit projekt med fokus på deltagarbaserad konst. Som exempel kan nämnas: utställningarna Signatur (2016), Klotterstaden (2014), Gnesta målarvägg (2013-2015), den offentliga utsmyckningen av Trappgatan (2013) samt pedagogisk verksamhet som kurser och workshops.
20 års erfarenhet
Med en yrkesutbildning från Hyper Island i ryggen och över 20 års yrkeserfarenhet har Emanuel genom sin vilja att lära och utvecklas tillskansat sig en stor bredd av kunskaper. Därför bidrar han ofta båda i det övergripande strategiska tänkandet och det dagliga praktiska produktionsarbetet inom en bredd av fokusområden:










Digital annonsering, sökmotoroptimering, drönarvideo (innehar drönarkörkort) samt bland annat följande plattformar och verktyg: Google Ads, Meta Business Suite (Facebook & Instagram), Youtube, Google My Business, WordPress, NightWatch, HubSpot, MailChimp, filmklippning i DaVinci Resolve och Risograph printing.
Emanuel har genomfört flertalet certifieringskurser hos Hubspot academy:
- CMS for Marketers
- Digital Advertising
- Inbound Marketing
- Content Marketing
- Email Marketing
På så vis skapar han stort värde för allt från små lokala till stora internationella kunder inom både B2C och B2B. Några exempel på kunder genom åren:







